En personlighedstest gør det nemmere for dig at kende dine medarbejderes kompetencer

By:

Som leder er det vigtigt, at du har et stort kendskab til dine medarbejderes styrker og svagheder, så du kan hjælpe dem bedst muligt med at opnå de bedst mulige resultater. Nogle medarbejdere er måske nemme for dig at gå til, og de performer godt under de fleste forhold. Andre medarbejdere performer kun godt under nogle forhold, men du har måske svært ved at finde ud af, hvilke det er. 

Derfor er det en god ide for dig, at du giver dine medarbejdere en personlighedstest. Ved at gøre det får både du og de et større indblik i deres personlighed. De ved derfor selv, hvordan de bliver mere effektive, og du ved bedre, hvordan du skal hjælpe dem med at blive mere effektive. Det kan ellers være noget, der kan være meget svært at opnå. 

Der findes selvfølgelig en række forskellige personlighedstest derude. Hvis du vil have en kompetent test, der særligt har fokus på arbejde, bør du kontakte kjerulf-partnere.dk. De har udviklet en test, der virkelig giver et dybdegående indblik i de erhvervspsykologiske problemstillinger i forhold til ens personlighed. Læs mere på https://www.kjerulf-partnere.dk/erhvervspsykologiske-test/personlighedstest/ 

De fleste medarbejdere kender jo godt sig selv i en vis grad. De ved godt, om de er indadvendte eller udadvendte. Om de trives med at løse en opgave ad gangen, eller om de gerne vil være i gang med mange opgaver på en gang. Men det er ikke sikkert, at de kender sig selv dybere end det. Samtidig kan det være en svær samtale at have med sin leder, hvilket kan gøre det svært for dig at hjælpe dig. 

Med en test skal de bare svare på en række spørgsmål. Ud fra dem bliver der skabt en profil. Det er med til at gøre det langt nemmere for dem at forholde sig til, hvordan de godt kan lide at arbejde, og I kan derfor have noget konkret at tage fat i til jeres samtaler.