Søgemaskineoptimerings forskellige typer af links

By:
Der findes forskellige typer af links, og disse påvirker din placering på Google på forskellige måder. Backlinks, interne links og eksterne links er de 3 typer af links, som man snakker om indenfor SEO. Lad os få styr på dem: Backlinks er de links, der peger på din side fra andre sider. Interne links er links på din egen hjemmeside, der linker til andre dele af denne. Eksterne links er de links, der fører dig til andre hjemmesider fra din egen side. Det er vigtigt, at de alle tre er en del af søgemaskineoptimeringen. Læs om forskellige seo cases her: https://www.klikko.dk/cases/.

Backlinks

Backlinks peger på din side fra andre sider, og de kommer fra Linkbuildig eller Link Earning. Link Earning vil sige, at du ikke selv bygger links, men at du gør dig “fortjent” til dem. Linkbuilding af backlins, der peger ind på din side fra andre sider på internettet, er en vigtig del af effektiv SEO.

Eksterne links 

Eksterne links peger fra din hjemmeside ud på andre, og det er vigtigt, at disse sider er stærke og autoritære. Hvis din side peger ud på en nyopstartet side, der ikke har nogen autoritet, så giver det heller ikke særlig meget værdi til din egen side. Troværdigheden stiger imidlertid også på din side, hvis du linker til relevante og troværdige sider. 

Interne links

Mange undervurderer netop denne form for links, men de er faktisk utroligt gode – både for brugeren og som en faktor, der understøtter en bedre placering i søgeresultaterne. Det skyldes, at de guider Googlebotten rundt på din side, og det bliver hermed lettere at indeksere denne korrekt i søgeresultaterne. Dette tæller positivt som ranking faktor. Interne links skaber desuden interesse hos den besøgende på hjemmesiden, som let guides til den rette information. Interne links forlænger også den tid, som den besøgende bliver på siden, og dette er positivt i sig selv.
Posted in: seo cases